正規代理店として直輸入し販売をおこなっています。 |
|
MTR社について「MTR社」は1924年にインドでインド料理レストランをオープンされてから80年以上にわたり食品加工会社として知られています。エムティーアール・フーズ社は、天然の材料で本格的なインド料理やベジタリアンスナックやインスタント料理を手がけるインドの有名な食品メーカーです。 MTR社の製品は主にお米を主食にした菜食主義の“南インド料理”を中心に取り扱っており、ベジタリアンが多いインド人や海外の旅行者の方に重宝されています。 A tradition that began in 1924 has transformed into an illustrious venture today. A business that brings quality and authenticity in cuisine. An enterprise that blends entrepreneurship with originality. This is the rich legacy of MTR. MTR TODAY Going back in time, it was in February 2007 when MTR Foods announced its official partnership with Nordic conglomerate Orkla (www.orkla.com). The Orkla global conglomerate comprises four business units: Orkla Foods Nordic, Orkla Brands Nordic, Orkla Food Ingredients and Orkla Brands International. While the Nordic region is Orkla Brands’ domestic market, it has established strong market positions in India, Russia and parts of Central and Eastern Europe. Post this joint venture, MTR Foods has taken major steps to revitalize its brand appeal and establish its presence in the homes of modern consumers across India. With an all-new brand presence and a unique brand identity, MTR Foods seeks to own the instant food category in the rest of India; with Spices as a constant focus in the southern regions. Keeping in mind the changing consumer of today, MTR Foods has realigned its product portfolio to resonate with the needs of the Modern consumer. While all the items on the MTR menu come with the strong promise of great authentic taste, the products are further divided into Daily Favourites and Tasty Delights. Daily Favourites are the more every day, basic food while Tasty Delights are a little more celebratory and comprise of dishes that act as mood enhancers around the meal table. The MTR of today is your friend in the kitchen and promises to help you serve ‘the’ authentic taste of India to your family. |
|
WHY MTR At MTR Foods, we take pride in our rich heritage of over 85 years. We believe our journey mirrors that of our nation; a legacy forged by generations together. Right from our traditional beginnings to the 21st century technological prowess, our offerings are part of a rich Indian heritage. With the finest ingredients, it is no wonder that we believe in adhering to our authentic recipes. We believe in being future-forward and matching the pace of technology to reach our fast-moving consumers. We place immense emphasis on our employee safety and health policy to produce optimum results. With our certified food and safety policy, we not only believe but also ensure that quality stands first. |
|
ベジタリアンの国インドの食卓を支えるベジタリアンが多い国、と言えばまず思い浮かぶのがインド。その割合は42%と言われています。(アメリカ…13.2%、イギリス…10%、台湾10%) 単にベジタリアンと言っても、食肉をとらず野菜を主に食すだけではなく、様々なレベル・分類に分かれます。食事の制限は宗教の信仰と密接に結びついており。ヒンドゥー教徒(牛肉がタブー)がインド人の約80%を占めて、次いで多いのがイスラム教徒(豚肉がタブー)で約13%と見られています。そしてMTRの食品はイスラム教徒の教えハラール(合法なものの事)にも対応しており。ハラール認証もクリアしております。ハラールは肉の締め方や、生産ライン、添加物など非常に細かい規定が多くあります。 |
|
グルテンフリーにも対応グルテンとは小麦やライ麦に含まれるたんぱく質の一種です。 |
|
レトルト食品・食材・ミックスなどを展開インドのバンガロールの小さなインド料理店からスタートしたMTRは、 |
|
ISO:22000とHACCPを取得コーデックス委員会によって開発された(危害分析重要管理点) HACCPは、世界的な食品安全規格です。MTRの施設は最新のシステムを備えており、国際基準に準拠し、最良の食材の調達・加工・パッキングに至るまで最先端の技術を駆使しています。全てのMTR製品に品質の保証を掲げ、消費者からの高い期待を満たしています。 |
|
世界中で愛されるグローバルテイスト |
|
INTERNATIONAL BUSINESS Our culinary expertise blends years of rigorous Quality, Tradition and Taste in wide range of Ready to eat-Curries/ Rice/ Soups, Breakfast mixes, Dessert mixes, Snack mixes, Spices & Masala, Heat and Eat and a variety of accompaniments like Pickles and Papads Now reach out for your favourite dish wherever you go, with MTR Foods. |
|
カナダ アメリカ ヨーロッパ オマーン 韓国 モーリシャス 香港 マレーシア シンガポール 日本 |
タイ オーストラリア ニュージーランド アラブ首長国連邦 バーレーン 台湾 スリランカ ネパール カタール サウジアラビア クウェート |